 |
Forum Wille Lazurowa niezależne forum mieszkańców osiedla
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katarzyna
Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:21, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Justyna1 napisał: | Kasiu, informację o sposobie podziału, który opisałam powyżej otrzymałam z PMG tj.
"kwota niedoboru 29510,09 zł została podzielona przez 8867,36 m2 powierzchni lokali mieszkalnych i usługowych = 3,3279 zł/m2". Następnie ta kwota została pomnozona przez metraż danego lokalu/mieszkania. |
Dziękuję Justyna. Przy czytaniu twojego postu powyżej sprawdziłam te kwoty. Rachunkowo prawie się zgadza (kwestia kilku groszy).
Wspólnota swoją część rozliczyła wcześniej ( u mnie rozliczenie dotyczy grudnia 2016 ), a teraz DD rozlicza swoją część (u mnie dotyczy to listopada 2016).
"Rozliczenia niedoboru z tytułu utrzymania nieruchomości wspólnej zgodnie z uchwałą 1/2017" oni dokonali,ale ściągają jeszcze swoje należności - czyli nasze
Zapytanie do nich i tak prześlę.
Pozdrawiam,
Kasia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Justyna1
Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:32, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Odnośnie różnic groszowych to dostałam info, że dokonano zaokrąglenia ( z tego co zrozumiałam tego kosztu przypadającego na m2)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Justyna1 dnia Śro 9:33, 06 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katarzyna
Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 10:03, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Justyna1 napisał: | Odnośnie różnic groszowych to dostałam info, że dokonano zaokrąglenia ( z tego co zrozumiałam tego kosztu przypadającego na m2) |
Administracja Wspólnoty kwotę, która obejmuje 2 miesiące (29510,09zł/8867,36m2x metraż mieszkania) podzieliła na 2 i w takiej wysokości obciążyła mnie za 1 miesiąc, natomiast DD zaokrągloną stawkę za 1m2 (3,32zł) podzielił na 2 i przemnożył przez metraż mieszkania-prawie się zgodziło-różnica 0,05zł (więc przymykam oko).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Katarzyna dnia Śro 12:54, 06 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magdalena
Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:00, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Cześć, ja również nie do końca rozumiem otrzymane rozliczenie. Czy Wy również otrzymaliście 2 koperty w jednej faktura na około 180 zł - rozliczenie kosztów zarządu nieruchomości wsp a w drugiej jakieś dziwne rozliczenie z niedopłatą ponad 500 zł.... Czy też tak otrzymaliście?
Bardzo mnie to dziwi....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szs
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:29, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Magda,
Ja dzisiaj otrzymałem takie rozliczenie. Niedopłata u mnie to ponad 600 zł. Pierwsze to rozliczenie kosztów zarządu za okres 11-12/2016 i tj. 130 zł, a ponad 500 tj. "korekta zmiana stawek/planu gosp." za ostanie 7 miesięcy. z tego co pamiętam to podwyżka miała się wiązać z 2 ochroniarzem, którego nie ma.
Pozdrawiam,
Szymon
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Magdalena
Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:37, 06 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Ok, dziękuje za odpowiedź. Tak się zastanawiam, a czy koszty zarządu nie powinny wchodzić w czynsz? czy pod koniec roku tez nas podliczą za zarządzanie nieruchomością za kolejne miesiące - chyba że ja to źle rozumiem.
Dodatkowo mam wrażenie że korekta planu już nastąpiła zgodnie z pismem z dnia 24.05.2017 i zapisem " W związku z wejściem w życie uchwały 5/2017 i 6/2017 (tj zatwierdzenia planu gospodarczego na 2017.. i utworzenie funduszu remontowego) dokonano wyrównania zaliczek na koszty zarządu nieruchomością wspólną, utrzymanie garażu i komórek lokatorskich, a także fundusz remontowy za miesiące styczeń-maj 2017. Ponadto zgodnie z uchwałą nr 1/2017 dokonano rozliczenia niedoboru z tytułu utrzymania nieruchomości wspólnej."
Może i się nie znam, czy w takim razie możecie wytłumaczyć "po polsku" za co i z jakiego powodu powinniśmy zapłacić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kwt
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:34, 07 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Zamieszczam odpowiedź jaką otrzymałem z sekcji rozliczeń DD:
W terminie późniejszym po dokonaniu już rozliczenia okresu deweloperskiego oraz okresu 11-12/2016, gdzie rozliczone zostały media, energia elektryczna w garażach oraz podatek od nieruchomości otrzymaliśmy od Wspólnoty Mieszkaniowej oddzielną notę obciążeniową dotyczącą dodatkowo rozliczenia kosztów zarządu nieruchomością wspólną (nie były wcześniej rozliczane w okresie 11-12/2016 koszty zarządu nieruchomością wspólną) na podstawie uchwały nr 1/2017 dot. zatwierdzenia sprawozdania finansowego Wspólnoty za 2016 r. zamykające się ogólnym niedoborem przychodów w stosunku do kosztów w części dot. utrzymania nieruchomości wspólnej.
Dom Development rozliczył Panu koszty zarządu nieruchomością wspólną za 11/2016, kiedy zaliczki wpłacał Pan do Dom Development. Wspólnota Mieszkaniowa dokonała dociążenia Pana z tego tytułu za 12/2016.
Dodam, że końcem maja otrzymałem informację o nadpłacie z tytułu rozliczenia mediów i zarządzania nieruchomością od DD oraz o niedopłacie w związku ze wzrostem czynszu w roku 2017. To co teraz mam zapłacić (jeden rachunek na ponad 100zł) to dokładnie wynik "dziury budżetowej" z ubiegłego roku wynikającej z niedoszacowania kosztów kontenerów na odpady budowlane. Dziwi mnie tylko, że obecna niedopłata nie została uwzględniona już w maju.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysiek85
Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:12, 08 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
to jakaś tragikomedia z tymi naszymi opłatami. mamy jeden z największych czynszów o jakich słyszałem, a ciągle wpadają kolejne niedopłaty... paranoja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kwt
Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 11:28, 09 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
Na obecną kwotę czynszu duży wpływ mają koszty ochrony. W 2017 r mój czynsz wzrósł przez to o 100zł. Może na zebraniu wspólnoty znowu podnieść problem kosztów ochrony. Ostatnio większość głosowała za pozostawieniem 2 ochroniarzy ale może niektórzy po zobaczeniu faktycznych kosztów zmienili zdanie. Poza tym na grupie mailowej była informacja, że przyszły zarząd chce obniżyć koszty zarządzania częścią wspólną z 4,03 zł/m do 3,30 zł/m, przy czym nie podano skąd ucięto by koszty.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez kwt dnia Sob 17:05, 09 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
paq
Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:01, 11 Wrz 2017 Temat postu: |
|
|
kwt napisał: | Na obecną kwotę czynszu duży wpływ mają koszty ochrony. W 2017 r mój czynsz wzrósł przez to o 100zł. Może na zebraniu wspólnoty znowu podnieść problem kosztów ochrony. Ostatnio większość głosowała za pozostawieniem 2 ochroniarzy ale może niektórzy po zobaczeniu faktycznych kosztów zmienili zdanie. Poza tym na grupie mailowej była informacja, że przyszły zarząd chce obniżyć koszty zarządzania częścią wspólną z 4,03 zł/m do 3,30 zł/m, przy czym nie podano skąd ucięto by koszty. |
Kiedyś robiłem analizę kosztów utrzymania - ochrona jest największym składnikiem kosztów części wspólnej: http://www.willelazurowa.fora.pl/oplaty,14/kwota-korekty,259-30.html#4457.
A dokładniej ponad 20% czynszu w moim wypadku (180zł) idzie na opłatę ochrony.
Ciekawostka, 7-8% jest przeznaczone na koszty zarządzania. Jest to stawka rynkowa? Wydaje się sporo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|