Forum Forum Wille Lazurowa  Strona Główna Forum Wille Lazurowa
niezależne forum mieszkańców osiedla
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozliczenie kosztów zarządzania nieruchomością wspólną
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wille Lazurowa Strona Główna -> Opłaty
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Katarzyna




Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:21, 06 Wrz 2017    Temat postu:

Justyna1 napisał:
Kasiu, informację o sposobie podziału, który opisałam powyżej otrzymałam z PMG tj.

"kwota niedoboru 29510,09 zł została podzielona przez 8867,36 m2 powierzchni lokali mieszkalnych i usługowych = 3,3279 zł/m2". Następnie ta kwota została pomnozona przez metraż danego lokalu/mieszkania.


Dziękuję Justyna. Przy czytaniu twojego postu powyżej sprawdziłam te kwoty. Rachunkowo prawie się zgadza (kwestia kilku groszy).

Wspólnota swoją część rozliczyła wcześniej ( u mnie rozliczenie dotyczy grudnia 2016 ), a teraz DD rozlicza swoją część (u mnie dotyczy to listopada 2016).

"Rozliczenia niedoboru z tytułu utrzymania nieruchomości wspólnej zgodnie z uchwałą 1/2017" oni dokonali,ale ściągają jeszcze swoje należności - czyli nasze


Zapytanie do nich i tak prześlę.

Pozdrawiam,
Kasia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Justyna1




Dołączył: 30 Sty 2016
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 9:32, 06 Wrz 2017    Temat postu:

Odnośnie różnic groszowych to dostałam info, że dokonano zaokrąglenia ( z tego co zrozumiałam tego kosztu przypadającego na m2)

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Justyna1 dnia Śro 9:33, 06 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Katarzyna




Dołączył: 08 Wrz 2016
Posty: 43
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 10:03, 06 Wrz 2017    Temat postu:

Justyna1 napisał:
Odnośnie różnic groszowych to dostałam info, że dokonano zaokrąglenia ( z tego co zrozumiałam tego kosztu przypadającego na m2)


Administracja Wspólnoty kwotę, która obejmuje 2 miesiące (29510,09zł/8867,36m2x metraż mieszkania) podzieliła na 2 i w takiej wysokości obciążyła mnie za 1 miesiąc, natomiast DD zaokrągloną stawkę za 1m2 (3,32zł) podzielił na 2 i przemnożył przez metraż mieszkania-prawie się zgodziło-różnica 0,05zł (więc przymykam oko).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Katarzyna dnia Śro 12:54, 06 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magdalena




Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:00, 06 Wrz 2017    Temat postu:

Cześć, ja również nie do końca rozumiem otrzymane rozliczenie. Czy Wy również otrzymaliście 2 koperty w jednej faktura na około 180 zł - rozliczenie kosztów zarządu nieruchomości wsp a w drugiej jakieś dziwne rozliczenie z niedopłatą ponad 500 zł.... Czy też tak otrzymaliście?

Bardzo mnie to dziwi....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szs




Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 18:29, 06 Wrz 2017    Temat postu:

Magda,

Ja dzisiaj otrzymałem takie rozliczenie. Niedopłata u mnie to ponad 600 zł. Pierwsze to rozliczenie kosztów zarządu za okres 11-12/2016 i tj. 130 zł, a ponad 500 tj. "korekta zmiana stawek/planu gosp." za ostanie 7 miesięcy. z tego co pamiętam to podwyżka miała się wiązać z 2 ochroniarzem, którego nie ma.

Pozdrawiam,
Szymon


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Magdalena




Dołączył: 16 Wrz 2016
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:37, 06 Wrz 2017    Temat postu:

Ok, dziękuje za odpowiedź. Tak się zastanawiam, a czy koszty zarządu nie powinny wchodzić w czynsz? czy pod koniec roku tez nas podliczą za zarządzanie nieruchomością za kolejne miesiące - chyba że ja to źle rozumiem.
Dodatkowo mam wrażenie że korekta planu już nastąpiła zgodnie z pismem z dnia 24.05.2017 i zapisem " W związku z wejściem w życie uchwały 5/2017 i 6/2017 (tj zatwierdzenia planu gospodarczego na 2017.. i utworzenie funduszu remontowego) dokonano wyrównania zaliczek na koszty zarządu nieruchomością wspólną, utrzymanie garażu i komórek lokatorskich, a także fundusz remontowy za miesiące styczeń-maj 2017. Ponadto zgodnie z uchwałą nr 1/2017 dokonano rozliczenia niedoboru z tytułu utrzymania nieruchomości wspólnej."

Może i się nie znam, czy w takim razie możecie wytłumaczyć "po polsku" za co i z jakiego powodu powinniśmy zapłacić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kwt




Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:34, 07 Wrz 2017    Temat postu:

Zamieszczam odpowiedź jaką otrzymałem z sekcji rozliczeń DD:

W terminie późniejszym po dokonaniu już rozliczenia okresu deweloperskiego oraz okresu 11-12/2016, gdzie rozliczone zostały media, energia elektryczna w garażach oraz podatek od nieruchomości otrzymaliśmy od Wspólnoty Mieszkaniowej oddzielną notę obciążeniową dotyczącą dodatkowo rozliczenia kosztów zarządu nieruchomością wspólną (nie były wcześniej rozliczane w okresie 11-12/2016 koszty zarządu nieruchomością wspólną) na podstawie uchwały nr 1/2017 dot. zatwierdzenia sprawozdania finansowego Wspólnoty za 2016 r. zamykające się ogólnym niedoborem przychodów w stosunku do kosztów w części dot. utrzymania nieruchomości wspólnej.
Dom Development rozliczył Panu koszty zarządu nieruchomością wspólną za 11/2016, kiedy zaliczki wpłacał Pan do Dom Development. Wspólnota Mieszkaniowa dokonała dociążenia Pana z tego tytułu za 12/2016.

Dodam, że końcem maja otrzymałem informację o nadpłacie z tytułu rozliczenia mediów i zarządzania nieruchomością od DD oraz o niedopłacie w związku ze wzrostem czynszu w roku 2017. To co teraz mam zapłacić (jeden rachunek na ponad 100zł) to dokładnie wynik "dziury budżetowej" z ubiegłego roku wynikającej z niedoszacowania kosztów kontenerów na odpady budowlane. Dziwi mnie tylko, że obecna niedopłata nie została uwzględniona już w maju.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek85




Dołączył: 24 Mar 2016
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 22:12, 08 Wrz 2017    Temat postu:

to jakaś tragikomedia z tymi naszymi opłatami. mamy jeden z największych czynszów o jakich słyszałem, a ciągle wpadają kolejne niedopłaty... paranoja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kwt




Dołączył: 25 Mar 2016
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:28, 09 Wrz 2017    Temat postu:

Na obecną kwotę czynszu duży wpływ mają koszty ochrony. W 2017 r mój czynsz wzrósł przez to o 100zł. Może na zebraniu wspólnoty znowu podnieść problem kosztów ochrony. Ostatnio większość głosowała za pozostawieniem 2 ochroniarzy ale może niektórzy po zobaczeniu faktycznych kosztów zmienili zdanie. Poza tym na grupie mailowej była informacja, że przyszły zarząd chce obniżyć koszty zarządzania częścią wspólną z 4,03 zł/m do 3,30 zł/m, przy czym nie podano skąd ucięto by koszty.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kwt dnia Sob 17:05, 09 Wrz 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
paq




Dołączył: 09 Lut 2016
Posty: 258
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:01, 11 Wrz 2017    Temat postu:

kwt napisał:
Na obecną kwotę czynszu duży wpływ mają koszty ochrony. W 2017 r mój czynsz wzrósł przez to o 100zł. Może na zebraniu wspólnoty znowu podnieść problem kosztów ochrony. Ostatnio większość głosowała za pozostawieniem 2 ochroniarzy ale może niektórzy po zobaczeniu faktycznych kosztów zmienili zdanie. Poza tym na grupie mailowej była informacja, że przyszły zarząd chce obniżyć koszty zarządzania częścią wspólną z 4,03 zł/m do 3,30 zł/m, przy czym nie podano skąd ucięto by koszty.


Kiedyś robiłem analizę kosztów utrzymania - ochrona jest największym składnikiem kosztów części wspólnej: http://www.willelazurowa.fora.pl/oplaty,14/kwota-korekty,259-30.html#4457.

A dokładniej ponad 20% czynszu w moim wypadku (180zł) idzie na opłatę ochrony.

Ciekawostka, 7-8% jest przeznaczone na koszty zarządzania. Jest to stawka rynkowa? Wydaje się sporo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Wille Lazurowa Strona Główna -> Opłaty Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin