 |
Forum Wille Lazurowa niezależne forum mieszkańców osiedla
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Yel0n
Dołączył: 10 Gru 2015
Posty: 231
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Yel0nky
|
Wysłany: Wto 14:14, 03 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
ja mam prośbę do osób które maja czas i którzy interesują się tematem energii na naszym osiedlu aby zgłębiły temat paneli fotowoltaicznych.
Obecnie można uzyskać dofinansowanie na tego typu instalacje dla osiedli wielorodzinnych i nie tylko
nawet Innogy proponuje tego typu rozwiązania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pewien_internauta
Dołączył: 13 Wrz 2016
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 15:07, 03 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak ogniwa fotowoltaiczne ale na te coraz dłuższe wieczory z obecną pogodą proponuję się wszystkim zacząć zastanawiać czy rzeczywiście jest nam potrzebna ochrona osiedla. Skoro na prądzie przyciąć się nie da, to może zrezygnowanie z ochrony pomogłoby obniżyć czynsz? Na pewno by obniżyło, tylko wierzę, że niektórzy mogliby się z tym zwyczajnie nie pogodzić. Zastanawiam się, czy potrzebna jest nam osoba do oglądania monitoringu i otwierania szlabanu do garażu? Coraz więcej rzeczy nas otacza z każdej strony budynku, po jednej stronie niestrzeżone osiedle zielonych ludków, po drugiej kaufland, trzeciej ulica, czwartej pole i łąka ale te części służące obecnie do spacerów z psami też na przestrzeni najbliższych lat będą do czegoś przeznaczone. Jesteśmy małym osiedlem ale zarówno kaufland jak i zielone budynki mają monitoring; nie wiem tylko czy u nich jest ochrona i jeśli nie, to kto zarządza i to nadzoruje ale nawet jeśli jest to na pewno zakres kompetencji tej osoby jest na pewno mniejszy a przez to i stawka pewnie też. Światło na placu zabaw świeci się, żeby ochrona miała oświetlone tereny objęte monitoringiem, naprawdę? Po drugiej stronie Lazurowej, na Raginisa przy Człuchowskiej mamy komisariat, czy czas ewentualnej interwencji byłby tak długi?
Wiem, że bezpieczeństwo wszystkich, każdego z nas jak i swojej rodziny jest dla każdego z Was najważniejsze, ale ja przez kilka lat mieszkania na Bemowie i przez rok tutaj czuję się naprawdę bezpiecznie i ochrona której w życiu codziennym w ogóle nie widzimy i której działania nie odczuwamy, ale której obecność zauważamy co miesiąc nie przyczynia się do odczuwalnego zwiększenia bezpieczeństwa tu gdzie mieszkam. Niestety zostaje monitoring, otwieranie szlabanów, robienie obchodów dookoła osiedla oraz odbieranie telefonów alarmowych z połączeń przez domofony. Czy ktoś z obecnej na forum naszej administracji mógłby przedstawić o ile zmniejszyłby się czynsz, gdybyśmy zrezygnowali z ochrony?
Z góry dziękuję za odpowiedź,
pzdr
KJ
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chuda
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:26, 03 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Zgadzam się z przedmówcą odnośnie ochrony. Wg. planu na 2017 na ochronę zaplanowany jest wydatek uwaga 294624,00zł (nieźle). Dość sporo jak za otwieranie szlabanu . odnośnie prądu da się przyciąć wystarczy wyłączyć światła AWARYJNE na klatkach schodowych nie mówiąc już o placach zabaw (podziwiam ludzi którzy potrafią tam zasnąć). Te osoby które odbierały wcześniej mieszkania pewnie pamiętają że się nie świeciły od początku, dopiero jak geniusze z PMG się dobrały to włączyli a jaki temu przyświecał cel? rozumiem że na czas remontów mogłoby być upierdliwe takie wciskanie guzika jak się całą windę z "towaru" wypakowywało. Teraz nie widzę żadnego logicznego sensu marnowania prądu w ten sposób. Mamy wielkie podświetlone guziki do tego. W starszych budynkach tej dzielnicy te guziki są malutkie w dodatku nie wiadomo czy to dzwonek do drzwi czy do światła i wszyscy żyją! Spróbujmy chociaż na próbę zgasić te AWARYJNE światła i zobaczymy jak sobie poradzimy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fylyp89
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:54, 03 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Chuda napisał: | Spróbujmy chociaż na próbę zgasić te AWARYJNE światła i zobaczymy jak sobie poradzimy...  |
Czy możesz doprecyzować? Jakie oświetlenie AWARYJNE? Mam wrażenie, że nie do końca wiesz o czym piszesz.
Btw. Budynek został zaprojektowany zgodnie z określonymi normami związanymi z bezpieczeństwem. Nie chciałbym być w skórze tego, kto w razie pożaru będzie prawnie odpowiadał za zrezygnowania z zgodnym z ppoż projektem dotyczacym oświetlenia awaryjnego w drodze ewakuacji... Jestem przekonany, że nikt takiego oświetlenia nie zaprojektował zgodnie ze swoim "widzi mi się"
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fylyp89 dnia Wto 20:31, 03 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Chuda
Dołączył: 26 Sty 2016
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:56, 03 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Tak jestem pewna ze te światła są awaryjne i nie mówię żeby je gasić na zawsze i w ogóle już nigdy nie świeciły, tylko żeby pełniły swoją funkcje awaryjna. np tak jak ostatnio, jak nie było prądu. wtedy zapalają się światła awaryjne. tak samo podczas pożaru powinny zapalać się ww światła. Nie muszą być włączone 24h żeby spełniać swoją funkcję. Po to jest stworzony system awaryjny w nowych osiedlach aby między innymi światła awaryjne same się zapalały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fylyp89
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 8:02, 04 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Oświetlenie awaryjne, a oświetlenie ogólne świecące cały czas to dwie zupełnie różne i niezależne sprawy. Oświetlenie awaryjne zasilane jest z pakietu akumulatorów umieszczonych w niektórych oprawach i nie ma wpływu na nasze rachunki (strumień wyjściowy źródła światła w trybie awaryjnym stanowi zaledwie około 3-6% strumienia nominalnego). Pisząc Cytat: | wystarczy wyłączyć światła AWARYJNE na klatkach schodowych | gadasz głupoty, bo tego najzupełniej w świecie nie można wyłączyć . Co do oświetlenia na klatkach schodowych włączonego non-stop tak jak pisałem z pewnością nie jest żadnym "widzi mi się" projektanta elektrycznego, tylko jest podyktowane jakimiś wytycznymi, których ze względów bezpieczeństwa sami nie możemy zmienić. Spróbuję się w ciągu tego tygodnia dowiedzieć co autor mógł mieć na myśli.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fylyp89 dnia Śro 8:04, 04 Paź 2017, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bartek03
Dołączył: 06 Lis 2015
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:26, 04 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
zlikwidujmy wszystko...
jak kupowaliśmy mieszkania to chyba wszyscy wiedzieli, że będzie ochrona i trzeba będzie za nią płacić.
dodatkowo ochrona ma na celu nie tylko otwieranie szlabanu i picie kawy, ale pilnowanie centralki SAP przy ewentualnym pożarze.
jak nie będzie miał kto reagować na odczyty czujników z garażu to:
Art. 66.
§ 1. Kto ze złośliwości lub swawoli, chcąc wywołać niepotrzebną czynność fałszywym alarmem, informacją lub innym sposobem, wprowadza w błąd instytucję użyteczności publicznej albo inny organ ochrony bezpieczeństwa, porządku publicznego lub zdrowia, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny do 1.500 złotych.
§ 2. Jeżeli wykroczenie spowodowało niepotrzebną czynność, można orzec nawiązkę do wysokości 1.000 złotych.
I nie są to wartości stałe, bo osobiście byłem świadkiem jak naliczyli 5k za bezsensowny przyjazd, bo budynek był duży i wpadły dwa wozy.
Dodatkowo brak ochrony powoduje wzrost ceny ubezpieczenia mieszkania. Chyba, że nie poinformujecie ubezpieczyciela. Ale jak obrobią Wam domek, to nie uznane będzie ubezpieczenie.
Jak wyprowadzą komuś samochód z garażu to nie mając AC oskarżycie firmę ochroniarską, a tak nikogo.
Tak, wiem - małe prawdopodobieństwo, ale jednak. W lotka też jest małe a jednak ludzie grają.
Generalnie nasuwa mi się taka myśl, jak kupujecie samochód to demontujecie tylne fotele żeby mniej ważył i mniej spalał, albo zmieniacie opony na takie od roweru, żeby było mniejsze tarcie i mniej spalał.
Wszystkie instalacje są robione zgodnie z jakimiś normami, ale po najniższej linii oporu.
Łatwiej dla inwestora jest zrobić ciągłe oświetlenie na placu zabaw niż kupować dodatkowo jakieś programatory/czujki/ściemniacze. Montaż oświetlenia na klatkach z czujnikiem ruchu jest kilkukrotnie droższe dla inwestora niż opraw zwykłych działających na stałe.
Trzeba zainwestować i je wymienić.
Po naszej stronie jest, aby dostosowując się do norm, wprowadzić oszczędności.
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fdalek
Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 10:41, 05 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Drodzy Sąsiedzi,
Zarówno temat kosztów energii elektrycznej a co za tym idzie oświetlenia i palących się 24h lamp na klatkach schodowych, skuteczności działań ochrony, firmy sprzątającej i wielu, naprawdę wielu innych rzeczy, będzie wnikliwie analizowany a wyniki będą z kolei wykorzystane do zastosowania tzw. programu optymalizacji kosztów i działań ze strony usługodawców z którymi Wspólnota ma podpisane umowy. Nie oznacza to jednak wyłączenia wszędzie oświetlenia czy likwidacji ochrony tudzież firmy sprzątającej Nie musi to też oznaczać diamteralnej obniżki opłat, nie wiemy tego.
Dotychczasowy administrator pozostawił wiele niewiadomych stąd czeka nas sporo pracy by najpierw dotrzeć i skompletować dokumenty, wykonać tzw. audyt techniczny i finansowy.
Z pomocą nowego administratora, będziemy się starać aby każde z w/w działało jak najlepiej i jak najskuteczniej.
Przykład jednego z takich pomysłów, program zakupów energii elektrycznej. Na drodze negocjacji, nowy administrator będzie w stanie wyegzekwować bardziej korzystane stawki na zakup energii elektrycznej dla administrowania nieruchomości. Generalnie przynosi to na wejściu oszczędności rzędu 15-20% na 1 MWh. Jak to będzie finalnie wyglądać, zobaczymy.
Krótko mówiąc, wszędzie tam gdzie da się cokolwiek usprawnić, będziemy systematycznie usprawniać, wszędzie tam gdzie da się znaleźć oszczędności nie obniżając przy tym komfortu życia mieszkańców, znajdziemy je i wprowadzimy.
Bądźmy w kontakcie. Więcej informacji już wkrótce.
Pozdr
Filip
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michando
Dołączył: 20 Gru 2015
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:45, 10 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Filip,
Pytanie z czystej ciekawości:
1. Jakimi kryteriami kierowaliście się przy wyborze nowego administratora? (co nam zagwarantowali?)
2. Czy zmiana będzie miała pozytywny wpływ na nasz budżet?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Michał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TSS
Dołączył: 22 Mar 2016
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa Bemowo
|
Wysłany: Śro 9:39, 11 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Fajnie by było gdyby w pomieszczeniach śmietnikowych zostały zamontowane czujniki ruchu zapalające na chwilę światło po wejściu. Takie rozwiązanie jest już stosowane nawet w blokach z czasów PRL po drugiej stronie Lazurowej. Tak samo można zrobić na tych nieszczęsnych placach zabaw - czujniki ruchu zapalające światła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
fdalek
Dołączył: 18 Sty 2017
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:31, 13 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Michando napisał: | Filip,
Pytanie z czystej ciekawości:
1. Jakimi kryteriami kierowaliście się przy wyborze nowego administratora? (co nam zagwarantowali?)
2. Czy zmiana będzie miała pozytywny wpływ na nasz budżet?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam,
Michał |
Cześć Michał,
niebawem zorganizujemy spotkanie mieszkańców z nowym administratorem co pozwoli odpowiedzieć na wszelkie pytania czy wątpliwości jeśli takowe powstałe.
Chętnie też sami postaramy się wyjaśnić to co wymaga wyjaśnienia.
pzdr. i doskonałego weekendu!
Filip
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|